Ayıplı malın ihbarı nasıl yapılır?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.
Ayıplı mal için nereye başvurulur?
3480 TL ve üzeri değerindeki dosyalar için Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunmalısınız. Arızalı mal durumunda, satın alınan ürünün tarihini ve fiyatını takip etmek ve satan şirketi görmek için fatura, fiş, satış sözleşmesi vb. kullanılır. Belgelerin saklanması gerekir.
Ürün şikayeti nereye yapılır?
Söz konusu uyuşmazlıkların çözümü için 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi kapsamında Uzlaştırma Kuruluna veya Tüketici Mahkemelerine; Tüketici Mahkemesi bulunmuyorsa Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.
Ayıplı mal için hangi dava açılır?
Arızalı mal nedeniyle tazminat davası açmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu gibi durumlarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması, başvurunun esaslarını ve başvurulacak mahkemeyi değiştirmez.
Ayıplı malı nereye şikayet edeceğiz?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Dava masrafları, mahkemenin bir davayı ele alabilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı değeri 104’tür.
Tüketici hakem heyeti hangi konulara bakar?
1- Tüketiciler ile satıcılar arasındaki uyuşmazlıkları çözmek ve tüketici mahkemelerinde delil olarak sunulabilecek kararları vermek amacıyla ilçe hakem mahkemesi kurulmuştur. 2- Başvurular, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki hakem kuruluna yapılır.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi uygulaması” olarak hizmet vermektedir.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Bir işletmeyi nereye şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanım sırasında diğer mallara zarar vermesi halinde imalatçı-üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.” Zil çalar.
Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde belirtilen seçimlik haklarını kullanabilir.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
Bu durum açıkça belli değilse alıcı, malı teslim aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde malı incelemek veya incelettirmekle yükümlüdür ve bu inceleme sonucunda malda ayıp olduğu anlaşılırsa haklarını korumak için bu sürenin bitiminden itibaren sekiz gün içinde satıcıya bildirimde bulunmakla yükümlüdür.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68/3. maddesine göre; tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm merciine başvurulabilir.